Home / Analytics / Due Diligence score

Due Diligence score

Inzicht in fraudeleuze bedrijven

Fraude schaadt veel bedrijven, maar het voorkomen van fraude is lastig. Door klantonderzoek uit te voeren komt u erachter met wie u zakendoet. Als u weet met wie u zakendoet kunt u voorkomen dat u zakendoet met frauduleuze en criminele bedrijven. Het uitvoeren van zo een klantonderzoek, beter bekend als Customer Due Diligence, is tijdrovend.

Heeft u veel klanten in uw portefeuille en bent u bang dat u te veel tijd kwijt bent met het uitvoeren van Customer Due Diligence? Graydon heeft de Due Diligence score ontwikkelend om het tijdrovende proces van klantonderzoek te versnellen en erachter te komen wie er mogelijk fraudeert.

Hoe is de score opgebouwd

De score is gebaseerd op een grote database waarin informatie over fraudeurs wordt verzameld. Daarnaast kijkt de score naar het eerste en tweedegraads relatienetwerk van het bedrijf door middel van XSeptions. XSeptions screent het eerste en tweedegraads relatienetwerk op 86 verschillende opmerkelijke situaties.

De score loopt van 1 (veel risico) tot 9 (weinig risico), Graydon adviseert om bij een score van 1 of 2 meer onderzoek te doen naar het desbetreffende bedrijf.

Klantonderzoek versnellen

De Due Diligence score helpt u het tijdrovende proces van klantonderzoek te versnellen en geeft aan welke bedrijven meer onderzoek vereisen. Zo kunt u voorkomen dat u zakendoet met frauduleuze bedrijven.

Meer weten

Bent u benieuwd naar de Due Diligence score of bent u benieuwd naar onze andere Analytics oplossingen? Vul het invulformulier in of neem direct contact met ons op.