Master Data Management
Terug naar overzicht
blog

7 methoden om de de conversie van uw website te verbeteren

Emerce.nl bericht deze week dat de gemiddelde webwinkel niet meer verdient dan een schamele 10.000 euro per jaar. Op basis van een online onderzoek, waarbij 500 online ondernemers zijn ondervraagd, onder leiding van de Universiteit van Amsterdam en Marktplaats zakelijk, delen zij nog enkele interessante inzichten. Opvallend in het onderzoek is dat 'parttime online ondernemers' zelden echt geld verdienen: 34 % van hen geeft aan nog nooit winst te hebben gemaakt - dit terwijl een kwart van de ondernemingen met één of twee fulltime medewerkers vorig jaar een winst rapporteerden van meer dan 100.000 euro. Het toewijden van minimaal één fulltime medewerker komt ook in ander onderzoek naar voren als belangrijk voor de performance van uw website.

Op basis van het onderzoek concludeert Emerce.nl dat voor wat betreft marketing de online vindbaarheid van de webshop de belangrijkste uitdaging voor 2014 is. Operationeel gezien is het (her)ontwikkelen van de website het belangrijkst. In dit artikel bespreek ik zeven belangrijke inzichten uit onderzoek van Econsultancy en Redeye, naar de optimalisatie van de conversie van uw webwinkel.

Onderzoek van Econsultancy: Conversie Optimalisatie

Econsultancy heeft in 2013, in samenwerking met Redeye hun vijfde jaarlijkse Conversion Rate Optimization Report uitgebracht. Voor dit rapport zijn bijna 1000 online marketeers ondervraagd, en kwantitatieve data onderzocht. Het volledige rapport is hier te downloaden, maar u kunt ook gratis de samenvatting bekijken (die bedoeld is als sample maar al aardig wat bruikbare informatie levert).

7 belangrijke inzichten voor uw Online Conversie

Hieronder de zeven belangrijkste inzichten voor uw online conversie, zoals Econsultancy die rapporteert op basis van hun rapporten over de afgelopen 5 jaar:

  1. Verantwoordelijkheid: Geef één enkel persoon de verantwoordelijkheid over uw conversie en geef die persoon het liefst ook een financiële incentive.
  2. Een gestructureerde aanpak: Conversion rate optimization is een continu proces, geen éénmalige investering.
  3. A/B en multivariate testing: Dit zijn de sterkste manieren om de performance van uw website te verhogen.
  4. Usability testing: De beste manier om te leren inzien waarom bepaalde dingen op uw website werken en andere dingen niet.
  5. Verschillende methodes combineDowload nu hier het Graydon Ebook over datadriven marketingren: Dit is één van de meest bepalende factoren voor het succes van de optimalisatie van uw website.
  6. Customer journey analysis: Slechts 49% van de bedrijven gebruikt dit, maar het is de meest belangrijke tool voor het verhogen van de conversie van uw website.
  7. Cart abandonment analysis: Het analyseren van de redenen waarom boodschappenkarretjes worden achtergelaten, vertoont de hoogste correlatie met verbeterde sales.

Bezoek omzetten in omzet

Gebruik deze tips om uw conversie te verhogen en de waarde van zoveel mogelijk van het bezoek aan uw website om te zetten in daadwerkelijke omzet!

Download gratis Data Driven Marketing Handboek voor meer tips

Gelijkaardige publicaties