Big data is vandaag dé talk of the town in de wereld van de B2B marketing. Maar meer nog dan erover praten, moeten bedrijven er nu ook effectief mee aan de slag. Door big data om te zetten naar smart data kunt u het verschil maken met uw concurrenten. U zult een hogere gemiddelde klantwaarde krijgen, een hogere conversie en minder marketingkosten. Dan rest enkel nog de vraag: hoe begint u hieraan? Onderstaande stappenplan maakt duidelijk hoe u big data omzet naar smart data.
Wist u dat er nu zo’n 97 zettabytes in de wereld is (2022). Voor bedrijven draait het allemaal om het op basis van de gigantische hoeveelheid gegevens die ons omringen, ook echt nieuwe inzichten te creëren die u als marketeer in staat stellen om betere beslissingen te nemen.
Maar hoe begint u hieraan? In 5 stappen zet u big data om in smart data dat u kunt integreren in uw B2B marketing- en salesbeleid. En dit met maar één doel: met uw bedrijf een competitief voordeel behalen op uw concurrenten.