Artikel
Geschreven door Graydon
Posted on 18-04-2013

Cupido schiet raak met ludieke Valentijnsactie!

289 keer gelezen

Bij de rozen zat een grote anonieme Valentijnskaart met een handgeschreven gedicht. Graydon wilde met deze actie op een originele en vrolijke manier contact maken met bedrijven.

Resultaten

Deze guerilla marketingactie blijkt een groot succes! Prospects van Graydon werden in het zonnetje gezet en met 34 bedrijven is al een afspraak gemaakt, wat een conversie betekent van 34,7%. Dit kan alleen maar meer worden, want Graydon is nog met 46 bedrijven in gesprek om een afspraak te maken.

Boost van positieve reacties

Saskia van den Boom, Manager PR & Communicatie bij Graydon: 'Wij vonden Valentijnsdag een uitgelezen moment om in contact te komen met bedrijven die we waarderen. Bedrijven konden de humor van deze ludieke actie gelukkig goed waarderen, en ze hielden er een mooie bos rozen aan over.’

Enkele spontane reacties

“Wij hebben een extra leuke dag gehad met het gissen van wie de bloemen zouden zijn. Een geheime aanbidder? Een flirt? De fantasie van mijn collega's ging behoorlijk op de loop!”

"Al mijn collega’s en ook de financieel directeur kwamen niet meer bij van het lachen toen de bos rozen binnenkwam."

“Mede namens mijn vrouwelijke collega's dank voor de bloemen. We vinden het een verassende en mooie blijk van waardering voor ons bedrijf.“

“Van werkvloer tot directie, bijna alle 280 medewerkers wisten dat ik een bos rozen had gekregen. De volgende dag kon ik gelukkig met een gerust hart uitleggen dat het van Graydon was.”

Onderscheidende communicatie

Graydon staat voor hoogwaardige en kwalitatieve producten en daar hoort ook een excellente en onderscheidende manier van communiceren bij. Communicatie die aansluit bij het eigentijdse Graydon en de nieuwe markt. Deze actie is daar een goed voorbeeld van.