Artikel
Geschreven door Camiel Freriks
Posted on 17-06-2016

Digital Future of B2B Marketing Event: wat moet u weten?

103 keer gelezen

Na het succes van de eerste, uitverkochte editie kon een vervolg op the Digital Future of B2B (DFB2B) niet uitblijven. Dit kennisevent draait om de digitale toekomst van B2B marketing en sales. Op 28 juni vindt DFB2B 2016 plaats op de High Tech Campus in Eindhoven. Innovatie vormt de rode draad van dit evenement.

Dat het belangrijkste kanaal voor de toekomst online is valt niet meer te ontkennen. Ongeveer 70 procent van het aankoopproces binnen de B2B markt vindt namelijk nu al online plaats. Klanten zoeken op internet naar informatie voordat ze een bedrijf benaderen. De kunst is om als eerste online gevonden te worden, zodat bezoekers jouw webstek als informatiebron gebruiken. Zo bouw je naamsbekendheid en vertrouwen op. Content helpt je gevonden te worden. Correctie: innovatieve content. 

Onder de noemer content vallen onder meer blogs, podcasts en video’s. Overal ter wereld wordt nu content geproduceerd. Probeer dan nog maar eens op te vallen! Door creatief en innovatief te werk te gaan, onderscheid je jezelf van de massa. Op DFB2B krijg je tips en tricks om je onderneming online op de kaart te zetten met innovatieve B2B marketing. Dat kan onder meer met inbound marketing en marketing automation software. Deze onderwerpen komen uitgebreid aan bod op het kennisevent. Deze editie barst uit zijn voegen van de interessante sprekers, workshops en case studies. Een ideale dag voor directeuren, marketing- en sales managers om te leren hoe je online succes boekt.

 

Why, How en What

DFB2B is opgedeeld in drie onderdelen: Why, How en What. Neuromarketeer Roeland Dietvorst van Neuro Labs vertelt in zijn keynote - die onder het kader Why valt - over de werking van onze hersens. Hoe steekt ons koopgedrag in elkaar en wat is het effect van reclame? Hoe kun je in de toekomst gebruik maken van het innovatieve neuromarketing?

De sessie van Patrick Maes van CPI-Consulting behandelt een andere innovatie in de vorm van disruptive selling. Bij deze verkoopmethode draait het om het gelukkig maken van klanten, werknemers en aandeelhouders door de inzet van technologie en creativiteit. Patrick schreef er een boek over dat hij op DFB2B belicht. 

 

Implementatie moderne B2B marketing

In het blok ‘How’  draait het erom hoe je verandert. Keynote spreker Mark Appel van Exact vertelt hoe het bedrijf succes boekte dankzij een combinatie van outbound en inbound marketing. Ook komen de moeilijkheden aan bod die men ervoer bij de implementatie van moderne marketing. 

Marieke Heesakkers van Berkvens Deursystemen vertelt hoe ze door te bloggen meer bezoekers naar de website trok. Het leverde een omzetverhoging op. Het belang van authentieke content komt naar voren. Marieke is een groot voorstander van blogs die geschreven zijn door werknemers zelf. Het personeel is het DNA van het bedrijf en geldt als visitekaartje. Hoe je met bloggen begint, leert Marieke je ook. Na afloop weet je hoe je moet beginnen en hoe een innovatief blog eruitziet. 

 

Tot slot HubSpot

In het derde, afsluitende deel van dit evenement staat de vraag ‘What’  centraal. Je weet nu waarom en hoe je iets doet, maar wat ga je nu precies doen? Ian Stanley van HubSpot vertelt meer over de mogelijkheden van marketing automation software. Hij leert je wat je met HubSpot kunt doen.

Na Ian’s verhaal is het de beurt aan o.a. Marije van Donselaar van Nuon. Zij vertelt hoe ze leads ‘nurturet’ en ‘salesrijp’ maakt door content marketing. De implementatie van deze moderne marketingmethode heeft het energiebedrijf geen windeieren gelegd, maar de invoering ervan kostte veel moeite. Marije vertelt welke stappen ze doorliep. 

 

Over DFB2B 2016

Vorig jaar bezochten ruim 300 geïnteresseerden het evenement. Zo'n 70 procent van de bezoekers komt uit het MKB, 20 procent uit de groot zakelijke markt en 10 procent uit start-ups. Een gevarieerde groep die op deze dag samen komt om uit te vinden hoe online bij kan dragen aan de resultaten van je business. En daar krijg je zeker antwoord op tijdens dit event. Na afloop ga je ga naar huis met tips die direct toepasbaar zijn in de praktijk. Waarom zelf opnieuw het wiel ontdekken als de professionals uit het veld je de informatie uit eigen hand kunnen geven? 

Dit evenement is ideaal voor directieleden en marketing-¬ en salesmanagers om kennis en inspiratie op te doen voor een succesvolle online aanpak. Na afloop van deze dag is er tijd voor een netwerkborrel, zodat je met gelijkgestemden ideeën en ervaringen kunt uitwisselen. Laat je informeren en inspireren!

Ga voor meer informatie over het volledige programma en complete sprekerslijst naar www.digitalfutureb2b.nl