Artikel
Geschreven door Erwin Lima
Posted on 22-11-2013

Duurzaamheid | Scoren met e-mail marketing

51 keer gelezen

In enkele eerdere artikelen hier op het blog van Graydon illustreerden we het al: naast alle social media en Big Data geweld kunnen meer ouderwetse vormen van marketing ook nog altijd goed scoren. Telemarketing en e-mail marketing bijvoorbeeld zijn voorlopig nog zeker niet af te schrijven, vooral als ze slim worden gecombineerd met Big Data en social media. Zorgt u er bijvoorbeeld altijd voor dat u uw databestanden goed analyseert en segmenteert alvorens een mailing of belactie uit te voeren.

In een eerder artikel gaf ik u al enkele tips voor uw e-mail marketing: hieronder nog eens 8 opmerkelijke statistieken uit onderzoeken van salesforcemailchimp en marketing sherpa waar u als slimme marketeer uw voordeel mee kan doen. Wilt u hogere conversie? Meer gekwalificeerde leads? Acht indrukwekkende statistieken over e-mail marketing waarmee u op sales kunt scoren: 

1. De meest effectieve onderwerpregels zijn minder dan 50 tekens en maximaal 10 woorden lang.
2. Voor B2B bedrijven scoren onderwerpregels met de woorden "geld", "omzet" en "winst" het best.
3. 33% van de ontvangers van een e-mail opent de mail op basis van enkel de onderwerpregel.
4. De ROI van e-mail marketing is gemiddeld 44.25 op 1.
5. 64% van de decision makers leest hun e-mail op een mobiel apparaat.
6. De Click Through Rate van e-mail waar social media buttons in zitten is 158%.
7. De Click Open Rate van e-mails met een onderwerpregel van minder dan 10 tekens is 58%.
8. 44% van de ontvangers van e-mail heeft ooit een aankoop gedaan via een e-mail-advertentie.
 
Wat mij betreft had er een uitroepteken gemogen achter elk van deze cijfers, maar dat vond ik wat schreeuwerig overkomen. Hoe dan ook, onthoud: "Geld! Omzet! Winst!" in de onderwerpregel. En vervolgens op de conto van uw bedrijf.