Pers
Geschreven door Tamara Biemans
Posted on 08-10-2013

Graydon beste B2B dataleverancier van Nederland 2013

229 keer gelezen

Amsterdam Zuidoost – 8 oktober 2013. Bij een onderzoek door organisatie Check your Service kwam Graydon Nederland als beste B2B dataleverancier uit de bus vanwege de volledigheid en tariefstelling van de geleverde prospectinformatie. Check your Service, specialist op het gebied van service- en kwaliteitsverbetering, doet onafhankelijk onderzoek naar de kwaliteit en service van bedrijven in Nederland.

Achtergrond van het onderzoek
Nieuwe klanten, daar hebben veel bedrijven behoefte aan in deze tijd. Zelfs als je een gevulde opdrachtenportefeuille hebt, is het goed om constant bezig te zijn met het binnenhalen van ‘new business.’ Daarom heeft Check your Service de B2B prospectdata van verschillende bedrijven met elkaar vergeleken. Op basis van een algemeen profiel werd steeds dezelfde informatie opgevraagd. 

Het onderzoek is gedaan onder de acht meest vooraanstaande leveranciers van databestanden. Zo maakten o.a. ook Ad Hoc Data, SlimProspecteren, Cendris en de Kamer van Koophandel deel uit van het onderzoek. De resultaten van het onderzoek zijn verwerkt in een online vergelijker: http://www.b2badressenvergelijker.nl/.

Alle informatie in huis

Graydon beschikt over de grootste bedrijvendatabase van Nederland. Zo ook over actuele prospectinformatie van meer dan 2 miljoen bedrijven in Nederland. Marcel van Es, president directeur van Graydon:

“We zijn er erg trots op dat we als beste uit de bus zijn gekomen in dit onderzoek. Het is in deze tijden meer dan ooit van groot belang voortdurend nieuwe prospects te benaderen met als doel nieuwe opdrachten binnen te halen. Dan is het zaak om de juiste informatie te vinden om dit goed en kansrijk te kunnen doen."

Kenmerken op basis van zakelijke websites

Graydon stelt met hun innovatieve B2B prospect Zoekmachine bedrijven in staat om te zoeken op unieke kenmerken op websites van bedrijven. Dit zorgt voor het gerichter benaderen van doelgroepen door selecties op kenmerken als ‘familiebedrijf’ of ‘Maatschappelijk verantwoord ondernemen’. Deze kenmerken staan op de websites van bedrijven en komen normaliter niet voor in B2B databases.