Artikel
Geschreven door Bas Geldermans
Posted on 15-05-2018

Graydon ontmoet PepsiCo: employer branding

116 keer gelezen

Arbeidsbemiddelingsorganisaties lopen vaak tegen uitdagingen aan tijdens het werven van nieuwe kandidaten. Employer branding – u profileren als aantrekkelijke werkgever – is hier een van. In deze video ontmoet Graydon PepsiCo en gaan we in gesprek over employer branding. Hoe onderscheidt PepsiCo zich als werkgever in de markt?

 

Meer over employer branding

Er is sprake van krapte op de arbeidsmarkt. Werkzoekenden hebben een sterkere positie op de arbeidsmarkt, waardoor het voor zowel arbeidsbemiddelingsorganisaties als voor bedrijven steeds moeilijker wordt om talenten te vinden en te behouden. Tevens is er onder arbeidsbemiddelingsorganisaties sprake van hevige concurrentie. Om op te vallen tussen de concurrenten, dient u zich door middel van employer branding te onderscheiden. Arbeidsbemiddelaars en bedrijven kunnen elkaar hierin ook ondersteunen door samen te werken aan een goede positionering van het bedrijf.

Wat vinden werkzoekenden belangrijk?

Uit onderzoek van Graydon in de arbeidsbemiddelingsmarkt blijkt dat werkzoekenden tegenwoordig meer zoeken in een werkgever dan het salaris. Zaken als een goede werk-privébalans en ontwikkelmogelijkheden, maar ook de organisatiecultuur en de visie van een bedrijf op bijvoorbeeld maatschappelijk verantwoord ondernemen spelen een rol bij de keuze voor een baan. Des te belangrijker om als werkgever aan te tonen wat u op deze punten te bieden heeft.

Tips voor employer branding

Onderstaande punten kunnen u helpen zich te onderscheiden van de concurrent:

  1. Profileer uzelf als prettig bedrijf, zonder hierbij te overdrijven. Deel bijvoorbeeld filmpjes van een werkdag, meningen van medewerkers en eerlijke publicaties over verloop en ziekteverzuim.
  2. Communiceer over secundaire arbeidsvoorwaarden. Het bieden van opleidingsmogelijkheden kan voor werkzoekenden een extra reden zijn om voor een bedrijf te kiezen.
  3. Zorg voor de aanwezigheid en zichtbaarheid van uw bedrijf op LinkedIn en andere social mediakanalen.

Wilt u meer weten over trends en ontwikkelingen in de arbeidsbemiddelingsmarkt? Download dan hier ons volledige rapport.