Pers
Geschreven door Tamara Biemans
Posted on 15-09-2014

Graydon verrassende binnenkomer op de WUA!-ranking

29 keer gelezen

Transformatie van bedrijfsinformatiespecialist zorgt voor hoogste score binnen de B2B en de financiële dienstverleners

WUA! heeft bedrijfsinformatiespecialist Graydon beloond met een 13e plaats op haar ranking van 100 beste websites van Nederland. Het is voor het eerst dat Graydon deze ranking haalt en de resultaten bevestigen de nieuwe koers die het bedrijf is gaan varen. Graydon werd door de Web Performance Score beloond voor haar vindbaarheid, look & feel, de goede navigatie en haar aanbod. Graydon behaalt hiermee de hoogste notering van de B2B en financiële dienstverlening bedrijven.

Van kredietrapporten naar business intelligence: vruchten van de transitie

Het is voor het eerst dat WUA! Graydon opneemt in de ranking van 100 beste websites van Nederland. Deze opmerkelijke prestatie is een rechtstreeks gevolg van de transitie waarin Graydon zich momenteel bevindt. Onder leiding van CEO Marcel van Es transformeert Graydon van traditioneel databedrijf naar een moderne business intelligence specialist waarbij de focus continue ligt op innovativiteit en business intelligence. Innovatie start bij de manier waarop Graydon de markt benadert. 

Een bron van inspiratie

Mark Beekman, Group Marketing Director, geeft aan dat traffic en conversie niet de primaire doelstellingen zijn van de site. “Graydon heeft de ambitie om het beste antwoord te zijn op de vraag van de klant. Of dit nu een betalende klant is of niet.” 

De Graydon website onderscheidt zich naast een rustig  design en makkelijke navigatie vooral door een zeer groot aanbod aan actuele content die de bezoeker helpt betere beslissingen te nemen. Of het nu gaat om dagelijkse blogs over wat er speelt binnen de markt, of om brancheonderzoeken, white papers of tips voor het bedrijfsleven: het bedrijf plaatst dagelijks gratis content voor haar lezers.

Beekman hierover: “Door onze doelgroep constant te voorzien van zeer relevante, gratis informatie over financiële en economische trends en ontwikkelingen in hun markt of sector, kunnen zij goed geïnformeerd beslissingen nemen. Veel van onze klanten werken op management- of directieniveau en hebben niet altijd tijd om naar dit soort informatie op zoek te gaan. Wij proberen die daarom op één locatie aan te bieden, op een toegankelijke manier.”

Alles begint met goede vindbaarheid

Saskia van Nieuwenhuizen, Group Online en Content Manager bij Graydon: "We hebben het afgelopen jaar keihard gewerkt aan een nieuwe site, waarbij er een enorme effort is gegaan naar zowel de Look & Feel, als naar de optimalisatie van onze SEO en de content op de site. Uiteindelijk begint alles met goede vindbaarheid. Hierbij hebben we flink geïnvesteerd in uitstekende mensen én in state-of-the-art intelligence tools die ons hierbij kunnen helpen. Het is dan ook goed om te zien dat onze inspanningen direct resultaat hebben. Daarnaast legt het meteen de lat hoog voor volgend jaar om nóg beter te gaan scoren.”

Over Graydon

Graydon biedt informatieoplossingen op het gebied van Credit Management, Risk & Compliance en Marketing Informatie. Met deze diensten helpt Graydon bedrijven toegang te verkrijgen tot kapitaal, kennis op te bouwen ter versteviging van hun concurrentiepositie en te voldoen aan de groeiende vraag naar transparantie. Graydon bouwt op een netwerk van 130 internationale databases in 100 landen met hierin informatie over meer dan 90 miljoen bedrijven. Al meer dan 125 jaar verwerken Graydon’s informatiespecialisten de up-to-date financiële, commerciële en transactiegerelateerde bedrijfsinformatie tot innovatie en betrouwbare informatieoplossingen.