Artikel
Geschreven door Marije de Graaf
Posted on 07-03-2014

Inspiratie voor uw marketingcampagnes in 2014

214 keer gelezen

Welke doelen heeft uw marketingafdeling voor 2014 gesteld? Een belangrijk doel is waarschijnlijk leadgeneratie. In een eerder blog werd al beschreven dat relevante content en een goede database hiervoor belangrijke ingrediënten zijn.

Dit blog kan u inspireren om op een ludieke manier uw markt te benaderen en zo leads te genereren ter realisatie van uw bedrijfsdoelstellingen. Onderscheidende communicatie werkt tenslotte het beste om uw doelgroep aan te spreken en het beter te doen dan uw concurrent.

Valentijnsactie Graydon

Een voorbeeld van eigen bodem is de onlangs uitgevoerde Valentijnsactie van Graydon. Een dag voor Valentijnsdag ontvingen 250 bedrijven die Graydon graag wil spreken een grote bos rozen. Met een kaart waarop een romantisch gedicht stond. Zonder afzender! Dit leidde uiteraard tot een hoop hilariteit. Want wat zou u denken als u op kantoor ineens een bos rode rozen ontvangt van een anonieme afzender?

Op Valentijnsdag zelf – nadat de ontvanger al een avond had zitten malen wie die stille aanbidder toch kon zijn - belde de salesafdeling alle bedrijven om te laten weten dat de bos rozen van Graydon kwam en om eens een afspraak te maken. De uitkomst: 35% van de bedrijven stond open voor een gesprek. Een conversie waar elke marketeer blij mee is! Valentijnsdag is een perfect moment om op een vrolijke manier in contact te komen met bedrijven die u waardeert. Bedrijven waarderen de humor van zo’n positieve actie en houden er een mooie bos rozen aan over.

Marketingkalender

Bent u ook op zoek naar succesvolle en onderscheidende campagnes om uw business te doen groeien? Laat u dan inspireren door de marketingkalender. Deze kalender biedt u inzage in mogelijke inhaakmomenten waarbij uw boodschap écht aankomt bij uw doelgroep. In de kalender staan niet alleen alle feestdagen, maar ook andere leuke of interessante dagen opgesomd die u om kunt zetten in marketingkansen! Zoals het WK schaatsen en voetbal, of secretaressedag. Maar u kunt ook inschatten wanneer u juist beter geen marketingacties kunt ondernemen. Bijvoorbeeld tijdens de bouwvak, als u zich wilt richten op bouwbedrijven.

Tijd dus om uw creativiteit de vrije loop te geven en ludieke marketing te bedrijven. Indien u een dag als ‘naakt tuinieren dag’ mist in deze kalender, vraag dan gerust de ongecensureerde versie aan :-). 

Succes!

Wat bent u van plan? Gaat u met Pasen in een hazenpak eieren uitdelen? Met het WK voetbal wedstrijdkaarten verloten? Op 5 december voor Sinterklaas spelen? U kunt deze acties nu in elk geval goed inplannen. Gaat u de komende tijd aan de slag met marketing- en salesacties? Laat u dan inspireren door de marketingkalender. In het blog van mijn collega blogger Sander van Meurs leest u hoe u uw marketingcampagnes succesvol kunt voorbereiden en uitvoeren.

Veel plezier en succes gewenst!