Artikel
Geschreven door Lars Fassbender
Posted on 06-08-2013

Speel als bedrijf in op de nieuwste marketingtrends uit de “Valley”

14 keer gelezen

De grootste innovatieve motor van de Verenigde Staten is zonder twijfel Silicon Valley. Gedreven door de immer voortschrijdende technologische vooruitgang is dit de geboorteplek van vele nieuwe technologische mogelijkheden. Marketeers die dichtbij het vuur staan maken hier dankbaar gebruik van. Peter Würtenberger, Chief Marketing Officer bij een groot Duits (digitaal) marketingbureau, is acht maanden in “de Valley” geweest en heeft de belangrijkste trends gesignaleerd.

 

Video advertising

Banners staan tegenwoordig symbool voor wat er mis is met online marketing. Men ervaart het als statische, schreeuwerige “boodschappen” die vaak alleen maar irritatie opwekken. Video advertising is enorm gegroeid en deze trend zet almaar door. Hier liggen enorme kansen voor online leadgeneratie binnen de B2B. Nu kunt u, meer dan ooit, uw boodschap visualiseren en overbrengen zoals u heeft bedoeld. En dat in iedere stap van de sales funnel!
 
 

Real-time bidding

De verkoop van advertentieruimte is enorm gestegen, dit door de (op)komst van ‘real-time bidding.’ Dit is een geautomatiseerd inkoopsysteem waarbij gebruik wordt gemaakt van de laatste technologieën voor segmentatie en profiling. Het rendement op campagnes zal hierdoor exponentieel toenemen. Verwacht wordt dat in 2017 negenentwintig procent van alle advertenties via geautomatiseerde systemen zal verlopen. Maakt dit ad-agencies overbodig?

 

Multiscreen advertising

Van single naar multiscreen wordt meer en meer geïntegreerd. Het gedrag van de consument verandert. Men zoekt actief naar informatie en is tegelijkertijd online aan het shoppen. Hier liggen grote kansen voor betere samenwerking tussen TV, advertising en via mobiel of tablet gericht doelgroepen bereiken.

 

Focus op regionaal

De verdere globalisering van de wereld zal aan veel marketeers niet besteed zijn; zij zullen regionaal actief zijn. Alleen zo kunnen zij specifieke doelgroepen en niches bereiken. Deze ontwikkeling gaat hand in hand met location-based advertising. We zullen vaker aanbiedingen krijgen op basis van onze actuele locatie. Hier ligt een grote kans voor steden en winkelcentra, hoe lok je de consument weer terug naar de winkel(straat)?

 

Social advertising

Consumentenmarketeers maken er al veelvuldig gebruik van: ‘social advertising.’ De herinneringswaarde van social advertising ligt vijfenvijftig procent hoger dan bij reguliere advertenties. Hoe kunnen bedrijven die in de B2B actief zijn hier hun voordeel mee doen? Lees mijn blog van morgen om meer hierover te weten te komen.

Ik heb de vijf belangrijkste trends voor u weergegeven. Hier vindt u de tien trends.