Big data
Terug naar overzicht
blog

Verrassende B2B Lead Generatie trends (2/3)

Een onderzoek van de LinkedIn group “B2B Technology Marketing Community” onder 800 van haar eigen leden biedt enkele verrassende inzichten in de staat van B2B lead generatie anno 2014. In dit drieluik vergelijk ik het onderzoek met enkele eerdere onderzoeken en licht ik wat tegenstellingen uit die we vinden tussen de verschillende resultaten. Zo krijgt u inzicht hoe u beter nieuwe klanten kunt werven.

In het eerste deel van dit drieluik bespraken we de eerste drie opvallende trends die naar voren komen uit het onderzoek van de Linkedin groep Technology Marketing Community. Wat vooral opviel ten opzichte van eerdere B2B benchmark onderzoeken was dat er meer focus leek te liggen op de kwaliteit van leads, in plaats van de hoeveelheid leads. SEO, de eigen website en event marketing bleken wederom de sterkste bijdrage te leveren aan lead generatie. Ten slotte lijkt er een verschuiving op touw te zijn van een focus op outbound naar een focus op inbound marketing. In dit tweede deel gaan we dieper in op de uitdagingen voor marketeers, het gebruik van social media en de budgetten voor de toekomst.

Grootste uitdagingen

De marketeers in de steekproef van de Linkedin Community zijn ook gevraagd naar hun grootste uitdagingen voor B2B lead generatie. Hierbij gaven zij het volgende aan:



De grootste uitdagingen zitten blijkbaar in de hoek van de resources: Tijd, geld, en mensen om in te zetten voor lead generatie zijn schaars. Als tweede grootste uitdaging zien we het gebrek aan goede data, waarvan het natuurlijk allang duidelijk is dat dit een belangrijke basis is voor geslaagde marketing campagnes. Als u meer wilt weten over, of hulp wilt bij database management, klik dan hier.

Daarnaast zien we dat het creëren van voldoende content een struikelblok is voor veel marketeers. Dit zien we vaker terug: content creatie kost tijd, geld, en een bepaalde mate van creativiteit en kennis. Of u de weg kiest van het werken met uw bestaande medewerkers of de creatie van content outsourcet (of een combinatie daarvan): het creëren van goede content - met name in de vorm van blogs op uw bedrijfswebsite - is zeker de moeite waard. U zou natuurlijk geen andere mening verwachten van een blogger, maar de cijfers zijn er ook naar! In het volgende blog gaan wij verder in op tactieken die u hierbij kunnen helpen!

Gelijkaardige publicaties