Geplaatst op 25/04/2016 in Home / Downloads / Marketinginformatie

Het Data Driven Marketing Handboek

Het complete ‘to-do-book’ voor de B2B marketeer
1007x gedownload
Data driven marketing in B2B

60 tot 90% van het aankoopproces vindt online plaats. En ook als de lead een klant wordt kunt u zijn gedrag volgen, omdat u meer data heeft dan ooit. Maar hoe zorgt u nu met al die data dat u inzicht krijgt in de behoeften? Kortom: hoe verbetert u uw data driven marketing?

Door digitalisering en nieuwe tooling hebben B2B marketeers veel data tot hun beschikking waarmee ze het gedrag en de behoeften van doelgroepen kunnen achterhalen. Ook hebben marketeers veel beter inzicht in wat hun acties daadwerkelijk opleveren. Maar data driven marketing is geen one-night-stand. Het vraagt om een lange adem en nieuwe skills. Met dit complete to-do-book zet u de one-night-stand om in een langdurige relatie. 

 

Met dit data driven to-do-book:

  • maakt u uw eigen data ambities helder;
  • leert u met interne data meer over uw klanten;
  • analyseert u met externe data uw leads;
  • creëert u een data driven buyer persona;
  • bepaalt u de juiste marketing mix.