Geplaatst op 22-10-2015 in Home / Downloads / Marketinginformatie

Less is More. Van Big Data naar Smart Data.

Data verzamelen omwille van de data zelf heeft geen enkele zin.
Van Big naar Smart Data

Elk jaar verdubbelt de hoeveelheid beschikbare data. Deze tendens plaatst ondernemers voor een cruciale uitdaging. Hoe houdt u het hoofd koel in deze ware data-tsunami? En vooral: hoe zorgt u ervoor dat u door middel van deze data op voorsprong blijft en slimmer, gerichter en effectiever handelt?

Iedereen heeft de mond vol over big data. Toch blijkt dat slechts 0,5% van de verzamelde gegevens effectief wordt geanalyseerd. Slechts een handje vol bedrijven gaan dus gericht aan de slag. Met statische big data op zich bent u overigens nog nergens. Het gaat om het omzetten van data in bruikebare inzichten, zogenaamde ‘smart data’.

Aanbevelingen smart data

Wilt u de stap naar smart data wagen? Lees dan onze aanbevelingen en aandachtspunten. In deze epaper leest u onder andere over:

  • De exponentiële toename van data.
  • Hoe bedrijven omgaan met big data.
  • Waarom data verzamelen geen zin heeft.
  • Voor welke uitdagingen bedrijven staan als het gaat om data.
  • Welke uitdagingen en aanbevelingen u moet weten voor u van ‘big’ naar ‘smart’ gaat.

Video: big data naar smart data in de B2B

Meer weten over het omzetten van big data naar smart data? Bekijk dan deze video: