Graydon - Stappenplan-Third-Party-Due-Diligence

Stappenplan: third party due diligence

Nationaal of internationaal zakendoen, het gaat altijd gepaard met risico’s nemen. Eén verkeerde keuze kan u naast een hoop ellende, ook een flinke boete en behoorlijk wat reputatieschade opleveren. Met een deugdelijk third party due diligence-beleid kunt u dat vermijden.

De voorbeelden van bedrijven die met fraude en wanpraktijken te maken krijgen, zijn talrijk. Gebukt onder de rechtszaken dragen ze de schade jarenlang met zich mee. Het fenomeen komt lang niet altijd via de voordeur binnen.

Ook als uw klanten, leveranciers of leveranciers van uw leveranciers het minder nauw nemen met wet- en regelgeving of onethisch handelen, kan dat uw bedrijf duur te staan komen. Denk vooral niet dat het u niet zal overkomen. U heeft alles te winnen bij een deugdelijk beleid. Zeker als u over de grenzen heen handelt of onderdeel uitmaakt van een uitgestrekte keten (en waarbij niet elke schakel bekend is).

Download de whitepaper

De topics in dit e-paper:

  • Wat is third party due diligence?
  • Weet u écht met wie u zakendoet?
  • Voorbeelden uit de praktijk van bedrijven die het door wanpraktijken zwaar te verduren kregen.
  • De rol van de compliance manager.
  • In 8 stappen naar een deugdelijk beleid.
Andere Whitepapers