Geplaatst op 29-12-2015 in Home / Downloads / Kredietinformatie

Welke klant is het meest waardevol?

Winst anders bekeken
Welke klant is het meest waardevol?

Veel bedrijven leggen hun grootste klanten in de watten. Ze denken namelijk dat zij voor de meeste winst zorgen. Dit is echter een kortzichtige benadering en zorgt voor een verkeerde inzet van resources. In deze ePaper leert u uw klanten (en hun winstgevendheid) door een andere bril te bekijken.

Om inzicht te krijgen in winst heeft u data nodig. U heeft als bedrijf veel data tot uw beschikking. Wanneer u data van verschillende afdelingen aan elkaar koppelt en centraliseert, krijgt u een 360-gradenbeeld van uw klant. U weet wat de orderwaarde is, hoe vaak de klant bestelt, hoe vaak de klant klachten heeft (en hoeveel tijd dit kost), hoe snel de factuur betaald wordt, etc. Al deze contactmomenten hebben invloed op de winst en de waarde van de klant.

Enkele onderwerpen die aan bod komen:

  • Waarom u niet alleen naar omzet moet kijken.
  • Wat is Customer Lifetime Value?
  • Wat is RFM en hoe zet u het in? 
  • Wat is NPS en waarom is het belangrijk.
  • Wat is CEM of CXM en hoe heeft het invloed?