Geplaatst op 16-01-2019 in Home / Downloads / Marketinginformatie

Case: Marktanalyse voor B2B Groothandel

Casestudy over de Marktanalyse

Een goede positionering is cruciaal voor uw bedrijf, daarbij wilt u het marketing- en salesbeleid zo effectief mogelijk inrichten. Maar op welke klantengroepen moet u zich richten? Waar is nog groei mogelijk? Om dit te bepalen is er meer inzicht nodig in de markt en de groeipotentie van het bedrijf. Lees in deze case hoe wij een technische groothandel hebben geholpen.

Casestudy
De casestudy is ervoor bedoeld om u te laten zien wat de Graydon Marktanalyse voor u kan betekenen. In de deze casestudy kunt u lezen hoe wij een technische groothandel hebben geholpen. Wij hebben voor u op een rijtje gezet wat de uitdagingen voor de technische groothandel waren en de oplossingen die wij geboden hebben. Daarnaast vindt u een aantal grafieken afkomstig uit de Graydon Marktanalyse, om een beeld te geven van de analyse. In de casestudy vindt u:

  • Oplossingen
  • Resultaten
  • Voorbeelden van de Graydon Marktanalyse

Wat is de Graydon Marktanalyse?
De Graydon Marktanalyse wordt gemaakt aan de hand van klantdata. Deze data wordt gecombineerd met de Graydon database, waardoor er een unieke analyse opgeleverd kan worden. Met de Graydon Marktanalyse kunt u per gewenst segment uw eigen positie, de belangrijkste cijfers en de voorspellingen over toekomstige ontwikkelingen in kaart brengen.

Marketing- en salesbudget
Met de verkregen inzichten van de Graydon Marktanalyse kunt u uw marketing- en salesbudget beter besteden, om zo groei te realiseren. Met de Graydon Marktanalyse analyseert u de trends en maakt u weloverwogen beslissingen.