press release

Payt en Graydon slaan handen ineen voor geautomatiseerd debiteurenbeleid

Amsterdam, 2 juni 2020 – Bedrijfsinformatiespecialist Graydon en debiteurenbeheerplatform Payt zijn gaan samenwerken. Sinds 1 maart wordt bedrijfs- en kredietinformatie van Graydon geïntegreerd in de debiteurensoftware van Payt. Klanten van Payt worden zo voorzien van actuele informatie over de kredietwaardigheid van hun debiteuren om hun debiteurenprocessen nog effectiever te kunnen inrichten.

“De samenwerking met Graydon is voor ons een hele waardevolle toevoeging”, zegt Sander Kamstra, directeur van Payt. “Via deze samenwerking worden onze klanten gewaarschuwd voor debiteuren wiens kredietwaardigheid verslechtert. Met de informatie van Graydon kunnen klanten bovendien ook vooraf, dus bij het aangaan van een nieuwe klantrelatie, inzicht krijgen in de financiële gezondheid van een bedrijf. Zo kunnen we klanten dus helpen voorkomen dat er oninbare facturen worden verstuurd.”

Klanten van Payt krijgen met de informatie van Graydon de beschikking over kredietwaardigheidsinformatie zoals het kredietlimiet en de financiële gezondheid van hun debiteuren. Ook krijgen ze per debiteur inzage in de volledige en juiste contactgegevens en de mogelijkheid om deze desgewenst direct aan te passen in hun eigen systeem.

“Een goed debiteurenbeheer is belangrijk voor een snellere en gemakkelijkere betaling van facturen”, aldus Harry Woning, Account Director bij Graydon. “Een gedegen inzicht in je debiteuren is daarbij van groot belang. Hiermee kun je direct reageren wanneer de financiële situatie van een debiteur verandert, bijvoorbeeld door de betaalvoorwaarden voor deze debiteur aan te passen. Door de samenwerking tussen Graydon en Payt kunnen debiteurprocessen dus verder worden geautomatiseerd en wordt de efficiëntie verhoogd."

Over Payt

Payt automatiseert jaarlijks het debiteurenproces van talloze organisaties en bewijst dat debiteurenbeheer persoonlijk, efficiënt en effectief kan zijn. De software geeft organisaties de mogelijkheid facturen en herinneringen volledig geautomatiseerd te versturen, zonder de controle te verliezen. Bovendien faciliteert Payt de dialoog met klanten via een geavanceerd communicatiesysteem. Zo zorgt Payt voor snellere betalingen en rust in de organisatie.