Ontdek uw meest waardevolle klanten

Profielanalyse

Deze analyse laat aan de hand van de klantenpiramide zien welk deel van uw klanten verantwoordelijk is voor welk deel van uw omzet. Zo ziet u direct of uw klantenbestand in evenwicht is, of dat een klein groepje klanten verantwoordelijk is voor het overgrote gedeelte van uw omzet en daarmee een potentieel risico vormt.

Klantsegmentatie

Hiermee bepaalt u uw klantsegmenten. Gebaseerd op één of meerdere kenmerken stelt u homogene groepen klanten vast, waardoor u inzicht krijgt in uw gehele doelgroep en op die manier goed kunt inspelen op wat uw klanten van u verwachten. Bovendien bepaalt u op basis van het RFM-model wie uw loyaalste klanten zijn en welke klanten de meeste omzet opleveren.

Klantontwikkeling en retentie

Graydon heeft een aantal scores ontwikkeld die u helpen bij het detecteren van uw klantretentie en -ontwikkeling. Ten eerste geeft de Graydon Opheffingsscore tot 12 maanden in de toekomst inzicht in potentiële wanbetalers. Aan de hand van deze score ontwikkelt u een strategie die u toestaat uw klanten op een kostenefficiënte manier te behouden. Daarnaast kunnen de scores van Graydon klantontwikkeling in kaart brengen. Zo laat de Graydon Groeiscore de potentiële groei van een bedrijf of uw complete klantenportefeuille zien en kunt u met deze score cross- en upsellkansen ontdekken bij uw bestaande klanten.

Met deze tool kunt u data verkrijgen over Nederlandse, Belgische en Britse bedrijven.