Inzicht verkrijgen in de huidige markt

Marktontwikkeling

Hiermee krijgt u inzicht in hoe de markt eruitziet. Zo komt u achter uw marktpositie en ziet u hoe u kunt inspelen op de trends en ontwikkelingen binnen deze markt. Ook ziet u waar de meeste omzet te winnen valt en ziet u of de ligging van uw kantoor of kantoren van invloed is op uw klantspreiding.

Marktsegmentatie

Gaat u nieuwe markten aanboren of bestaande segmenten uitbreiden? Dan is het een goed idee om inzicht te krijgen in uw marktaandeel. Op die manier ziet u wat uw belangrijkste segmenten zijn en maakt u aan de hand van de trends weloverwogen beslissingen.

Concurrentie-analyse

Met marktonderzoek krijgt u niet alleen inzicht in nieuwe marktkansen, maar toont ook uw concurrentiepositie. Waar is de marktdruk het hoogst? Met de concurrentie-analyse ziet u op welke plekken de meeste bedrijven uit uw branche gevestigd zijn, en ontdekt u op welke plekken uw eigen onderneming van waarde kan zijn.

Met deze analyses kunt u data verkrijgen over Nederlandse, Belgische en Britse bedrijven.