Acceptatie

Welke klanten accepteert u en welke niet?

Een bedrijf zal (en moet) er altijd naar streven om zoveel mogelijk te verkopen. Is de klant kredietwaardig en betaalt hij correct, dan zal dit wellicht zonder enige beperking kunnen. Rijzen er op één of andere manier twijfels, dan komt het erop neer uw risico zoveel mogelijk te beperken. Uw klanten vooraf doorlichten is dan ook erg belangrijk.

stairs
Klantacceptatie

Grondige due dilligence

Ontdek hoe u een snelle en naadloze onboarding kunt realiseren die uw bedrijf beschermt tegen niet-kredietwaardige klanten of leveranciers.

Neem contact op voor een demo op maat

Acceptatie

Graydon Decision Model

Tot vandaag was het een select groepje experts binnen de onderneming dat bedrijfsgegevens en kredietrapporten van klanten en prospecten analyseerde en interpreteerde. Op basis van die gegevens beslisten zij vervolgens om bedrijven te accepteren (onder bepaalde voorwaarden) of af te wijzen.

Toch gebeurde die evaluatie niet altijd op dezelfde manier. Manuele beoordelingen zijn namelijk afhankelijk van individuele kennis en persoonlijke interpretatie. Met het Graydon Decision Model behoort een subjectieve interpretatie nu definitief tot het verleden.

Naargelang sector, bedrijfstype of uw risk-appetite werkt u verschillende beslismodellen uit. Zo creëert u een snel en objectief acceptatieproces op maat. Bovendien bent u niet langer afhankelijk van enkele specialisten, maar kan iedereen in uw bedrijf elke zakenrelatie op dezelfde manier evalueren.

Graydon Onboarding

Het proces van onboarding begint bij de beoordeling van nieuwe potentiële klanten. Is de tegenpartij kredietwaardig, zodat die op tijd kan en zal betalen? Hoe waarschijnlijk is het dat u te maken heeft met een frauduleuze partij? En hoe zit het met de compliance van deze nieuwe klant?

Graydon Onboarding stelt u in staat deze drie elementen te combineren in één tool. De verschillende trajecten richt u zelf in via een gebruiksvriendelijk platform. Vervolgens verloopt het gehele proces van onboarding geautomatiseerd. U hoeft zich niet langer druk te maken over verschillende IT-systemen. De tijdrovende handmatige controle van nieuwe potentiële klanten vermindert flink. Dit resulteert in een snelle en naadloze onboarding, wat de tevredenheid van uw klanten bevordert.

Wat betekent dit voor u?

  • Ontwerp uw gehele onboarding flow via een gebruiksvriendelijk platform. Procedures en scorecards kunt u op elk moment maken, bekijken of wijzigen.  

  • Bepaal zelf in welke gevallen u nog een handmatige eindcontrole wilt uitvoeren.

  • Uw klanten bedienen met een snelheid en efficiëntie die voorheen onmogelijk was. Snelheid leidt bovendien tot een hogere klanttevredenheid.

  • Combineer krediet-, risico- en fraudemodules naar wens. Voeg eventueel data van externe partijen toe om fraude en risico's nog beter te beoordelen.

  • Integreer onboardingprocessen over meerdere teams, locaties en databronnen om een uniforme werkwijze te implementeren in uw bedrijf.

Succesverhalen
Alle succesverhalen
  • Gulf Gas and Power

    "Met behulp van de GDM API van Graydon kunnen wij beter en sneller inschatten of een aanvraag bij onze verzekeraar wordt geaccepteerd."
    Michel Koornstra
    Managing Director van Gulf Gas and Power
    Lees meer
    Gulf
  • Satic-Minera

    “Dankzij het Graydon Decision Model kunnen al onze medewerkers snel een credit check uitvoeren.”
    Christian Pharasyn
    Credit controller bij Satic-Minera
    Lees meer
    Satic-Minera success story Decision Model
  • Douma Staal

    "Voordat we leveren aan een nieuwe klant, winnen we eerst informatie in over die partij via een kredietrapport."
    Marco Ringnalda
    Verantwoordelijk voor Finance en P&O bij Douma Staal
    Lees meer
    Douma Staal - Success Story
Resources

Beslis op basis van data