Customer Due Diligence

Screening op integriteit voor een sluitend Customer Due Diligence proces.

Eens u de ultieme begunstigden of de UBO's van een organisatie heeft achterhaald, dient u deze te screenen op integriteitsrisico's. U moet controleren of ze voorkomen op sanctielijsten, controlelijsten, PEP-lijsten of dat zij negatief in het nieuws zijn geweest. Vervolgens bepaalt u in welke risicoklasse ze vallen. Pas als u dat gedaan heeft, heeft u een sluitend compliance-proces en bent u in orde met wet- en regelgeving ter voorkoming van witwassen en de financiering van terrorisme.

bridge
TIJD OM IN ACTIE TE KOMEN
Handelt u compliant?

Het proces van customer due diligence of know your customer gaat verder dan een UBO en compliance check. Laat u inspireren door onze specialisten en zorg dat u snel voldoet aan geldende wetgeving

 

Customer Due Diligence

Customer Due Diligence / Know your Customer

Om compliant te zijn, moet u weten met wie u zakendoet en frauduleuze en criminele partijen vermijden. In de praktijk betekent dit dat u een gedegen klantenonderzoek moet voeren, ook wel Customer Due Diligence of Know Your Customer genaamd. Doet u dat niet of niet grondig, dan riskeert u een aanzienlijke boete met reputatieschade tot gevolg.

Beschouw het proces van Customer Due Diligence niet enkel als een vervelende verplichting. Het is in het belang van uw eigen bedrijf en in het algemeen maatschappelijk belang, dat u elke betrokkenheid met frauduleuze bedrijven vermijdt. Het volledige proces is complex en neemt behoorlijk veel tijd in beslag als u dit handmatig moet uitvoeren. Met de geautomatiseerde Customer Due Diligence oplossing behoort dit echter tot het verleden.

Hoe werkt de Customer Due Diligence oplossing?

  1. U checkt de uiteindelijke belanghebbende (UBO) met de module UBO-check op het platform Graydon Insights.
  2. Met de compliance check worden de UBO’s meteen gescreend op PEP-lijsten, controlelijsten, sanctielijsten en negatieve publiciteit. U breidt de screening eventueel uit met kredietinformatie voor een volledige inschatting van het risico.
  3. U monitort de UBO automatisch. Bij wijzigingen krijgt u onmiddellijk een update.
  4. U bewaart al uw stappen in een beveiligd online archief voor uw audit trail. Het online archief is voorzien van een backup- recoveryprocedure, zodat uw data nooit verloren gaat.
Resources

Beslis op basis van data