Klantacceptatie

Op een snelle en veilige manier klanten accepteren

Accepteert u een nieuwe klant zonder beperkingen, onder bepaalde voorwaarden of helemaal niet? Daar gaat het om bij de  acceptatie of onboarding van klanten. Het proces dat uw klant hierbij volgt, is van groot belang met het oog op een succesvolle samenwerking. Of het nu gaat om kredietbeoordelingen, controles in het kader van Customer Due Diligence, het in kaart brengen van frauderisico’s, het zijn allemaal activiteiten die even belangrijk zijn als het aankomt op de onboarding van (potentiële) klanten.

man fraud
VERTROUWT U ELKE NIEUWE KLANT BLINDELINGS?

Bescherm uw bedrijf tegen malafide ondernemers

Klanten beoordelen op financiële betrouwbaarheid en meteen screenen op frauduleus gedrag. Het kan snel en geautomatiseerd. Contacteer onze specialisten om procedures en het gebruik van scorecards toe te lichten.

Klantacceptatie

Graydon Onboarding

Het proces van onboarding begint bij de beoordeling van nieuwe potentiële klanten. Is de tegenpartij kredietwaardig, zodat die op tijd kan en zal betalen? Hoe waarschijnlijk is het dat u te maken heeft met een frauduleuze partij? En hoe zit het met de compliance van deze nieuwe klant?

Graydon Onboarding stelt u in staat deze drie elementen te combineren in één tool. De verschillende trajecten richt u zelf in via een gebruiksvriendelijk platform. Vervolgens verloopt het gehele proces van onboarding geautomatiseerd. U hoeft zich niet langer druk te maken over verschillende IT-systemen. De tijdrovende handmatige controle van nieuwe potentiële klanten vermindert flink. Dit resulteert in een snelle en naadloze onboarding, wat de tevredenheid van uw klanten bevordert.

Wat betekent dit voor u?

  • Ontwerp uw gehele onboardingsproces via een gebruiksvriendelijk platform. Procedures en scorecards kunt u op elk moment maken, bekijken of wijzigen.
  • Bepaal zelf in welke gevallen u nog een handmatige eindcontrole wilt uitvoeren.
  • Uw klanten bedienen met een snelheid en efficiëntie die voorheen onmogelijk was. Snelheid leidt bovendien tot een hogere klanttevredenheid.
  • Combineer krediet-, risico- en fraudemodules naar wens. Voeg eventueel data van externe partijen toe om fraude en risico's nog beter te beoordelen.
  • Integreer onboardingprocessen over meerdere teams, locaties en databronnen om een uniforme werkwijze te implementeren in uw bedrijf.
Succesverhalen
Alle succesverhalen
  • Ennatuurlijk

    “De rapporten leveren ons vitale informatie én tijd. We hoeven zelf niks te verzamelen of te analyseren.”
    Agga Frenken
    Senior Incasso, Ennatuurlijk
    Lees meer
    Ennatuurlijk en Graydon, een succesverhaal
  • Gulf Gas and Power

    "Met behulp van de GDM API van Graydon kunnen wij beter en sneller inschatten of een aanvraag bij onze verzekeraar wordt geaccepteerd."
    Michel Koornstra
    Managing Director van Gulf Gas and Power
    Lees meer
    Gulf
  • Satic-Minera

    “Dankzij het Graydon Decision Model kunnen al onze medewerkers snel een credit check uitvoeren.”
    Christian Pharasyn
    Credit controller bij Satic-Minera
    Lees meer
    Satic-Minera success story Decision Model
  • Douma Staal

    "Voordat we leveren aan een nieuwe klant, winnen we eerst informatie in over die partij via een kredietrapport."
    Marco Ringnalda
    Verantwoordelijk voor Finance en P&O bij Douma Staal
    Lees meer
    Douma Staal - Success Story
Resources

Beslis op basis van data