UBO

Snel de uiteindelijke belanghebbende identificeren om te voldoen aan wet- en regelgeving.

Heel wat bedrijven hebben in het kader van de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft) een identificatieplicht. Dit betekent dat ze in eerste instantie de Ultimate Beneficial Owner (UBO of uiteindelijke belanghebbende) moeten achterhalen om te voldoen aan de geldende wet- en regelgeving. U wilt immers niet dat uw zakenrelaties betrokken zijn bij zaken zoals fraude of witwassen.

 

laptop4
Handelt u in lijn met de wet- en regelgeving?

Meer over UBO's

Op onze wikipagina leest u alles wat u moet weten over UBO’s. Wat is een UBO? Wat was de aanleiding voor de UBO-regelgeving? Is uw bedrijf verplicht de UBO van zakenrelaties te achterhalen? Hoe pakt u dit aan? En veel meer

Lees op onze wiki alles over de UBO

UBO

Graydon UBO Check

Organisaties die onder de Wwft vallen, zijn verplicht de UBO of de uiteindelijke belanghebbende te achterhalen. U moet namelijk weten wie er aan de touwtjes trekt. Niet alleen als u nieuwe relaties aangaat, maar ook tijdens de relatie en bij specifieke transacties. Bedrijfs- en aandeelhoudersstructuren zitten echter vaak complex in elkaar en dat kan het lastig maken om de UBO's te achterhalen. 

Tenzij u hiervoor de UBO-check gebruikt op het platform Graydon Insights. Eén druk op de knop is voldoende om alle UBO's van een organisatie te identificeren. U krijgt altijd een resultaat dat u kunt gebruiken voor uw audit trail en andere bewijsvoering. Elke stap wordt bovendien opgeslagen in een streng beveiligd online archief. 

U kunt zowel de UBO-check als uw gehele Know Your Customer-proces automatiseren, zodat u geen manuele handelingen meer dient uit te voeren. Op die manier voldoet u altijd aan de Wwft wetgeving en voorkomt u boetes en reputatieschade.

Meer informatie

Graydon Stakeholder Search

Kleine tot middelgrote bedrijven hebben meestal één tot drie bedrijfsleiders in hun beheerraad. Door hun beperkte aantal oefenen deze personen een enorme invloed uit op de prestaties van een bedrijf. Als bedrijfsleiders niet goed presteren, dan kan het snel bergaf gaan met een bedrijf. Al geldt ook het omgekeerde. Een succesvol ondernemer kan een bedrijf een nieuw elan geven.

Graydon Stakeholder Search is ontwikkeld om financiële professionals te ondersteunen en een onmisbare aanvulling op uw kredietrapport. Wilt u weten in welke organisaties een zakenrelatie actief is (geweest), zonder dat u daarvoor een uitgebreide bedrijfsanalyse wenst? Begin dan met een Stakeholder Report.

(Oplossing alleen beschikbaar in België en UK)

Succesverhalen
Alle succesverhalen
  • Crédit Agricole Consumer Finance

    “De kosten van de Graydon-diensten wegen lang niet op tegen het mogelijke verlies.”
    Roy Busschers
    Strategic Business Development Manager, Crédit Agricole Consumer Finance
    Lees meer
    CA Consumer Finance & Graydon, een succesverhaal
  • Input Adviesgroep

    “Om heel eerlijk te zijn, weet ik niet of er vandaag een echt alternatief is voor Graydon.”
    Caroline Romijn-Put
    Accountmanager, Input Adviesgroep
    Lees meer
    Input Adviesgroep & Graydon, een succesverhaal
Resources

Beslis op basis van data