Amsterdam, 21 mei 2019 – Strategisch creditmanagement is essentieel om de financiële positie van het Nederlandse bedrijfsleven verder te versterken. Door de inzet van voorspellende en datagedreven kredietinformatie kunnen bedrijven nog beter hun financiële positie in de gaten houden en verbeteren. Daarom lanceert bedrijfsinformatiespecialist Graydon vandaag drie vernieuwde creditmanagement oplossingen: Graydon Credit Reports, Graydon Monitoring Tool en Graydon Ledger Management.
Kunstmatige intelligentie en data analytics zijn niet meer weg te denken in het hedendaagse creditmanagement. De kredietinformatie waarop bedrijven hun beslissingen baseren, wordt hierdoor steeds rijker en meer voorspellend van aard. Zo wordt steeds vaker gebruik gemaakt van voorspellende inzichten over bijvoorbeeld de verwachte groei, de kans op een faillissement of het betaalgedrag van een bedrijf. Met deze inzichten kunnen bedrijven sneller kansen en risico’s identificeren en zo hun cashflow nog beter beheersen en versterken.
“Juist nu het economisch voor de wind gaat, is het van belang dat bedrijven hun creditmanagement naar een meer strategisch niveau brengen. Het dak moet immers gerepareerd worden wanneer de zon schijnt. Bedrijven die dat nu dus goed op orde brengen, plukken daar straks de vruchten van wanneer het weer minder gaat met de economie en de cashflow onder druk komt te staan”, aldus Paul Uijtewaal, Commercieel Directeur bij Graydon Nederland.
“Met de komst van onze vernieuwde creditmanagement oplossingen zetten we wer een volgende stap in onze doelstelling om bedrijven te helpen groeien. Klanten kunnen nu nog gemakkelijker en sneller financiële bedrijfsinformatie vinden, relevante zakenrelaties monitoren en beter grip houden op openstaande facturen. Daarnaast zijn onze creditmanagement oplossingen verrijkt met enkele nieuwe en unieke scores die vernieuwende en sterkere inzichten bieden,” licht Gertjan Kampman, CEO van Graydon, toe. “Credit management kan hiermee steeds strategischer worden ingezet, bijvoorbeeld bij beslissingen rondom het acceptatiebeleid van nieuwe klanten, bij het bepalen van de marketingstrategie en het op orde houden van de eigen liquiditeit.”
De drie vernieuwde creditmanagement oplossingen zijn beschikbaar op Graydon Insights, het intuïtieve klantenportaal waar Graydon eerder ook haar Graydon Decision Model voor klantacceptiebeleid en Graydon Market Information voor marketinginformatie op lanceerde. Dit portaal is nu verder uitgebreid met:
Paul Uijtewaal van Graydon Nederland: “Om de verwachtingen van onze klanten te overtreffen, werken we voortdurend aan innovaties. Deze ontwikkelen we voor en met onze klanten. Zo blijven we het hele jaar door nieuwe functionaliteiten, scores en informatie-elementen toevoegen aan onze vernieuwde creditmanagement oplossingen. Deze informatie en scores zijn niet alleen via het Graydon Insights platform beschikbaar, maar ook via een API integratie. Bedrijven kunnen hiermee bedrijfsinformatie naadloos opnemen in hun eigen CRM- of financiële systemen.”