Geschreven door Suzanne van Leeuwen
Posted on 19-02-2020

Graydon loopt 35 miljoen stappen voor Make a Memory en doneert 1.750 euro

Amsterdam – Stichting Make a Memory heeft € 1.750,- ontvangen van Graydon. Make a Memory werd door Graydon-medewerkers in Nederland verkozen tot het goede doel voor hun eindejaarsactie ‘Just do it Healthy’ om zoveel mogelijk stappen te lopen. In totaal hebben de medewerkers van Graydon ruim 35 miljoen stappen gezet, wat geresulteerd heeft in een donatie van 1.750 euro, 50 euro per miljoen stappen.

Na een eerdere succesvolle actie om 40.000 (dat is één keer de wereld rond) woon-werkkilometers met de fiets, openbaar vervoer, carpooling of te voet af te leggen, organiseerde Graydon dit jaar opnieuw een gezonde eindejaarsactie. Onder de naam ‘Just do it Healthy’ werden werknemers gemotiveerd om zoveel mogelijk stappen te lopen en geld op te halen voor het goede doel. Daarbij is stichting Make a Memory door de medewerkers in Nederland verkozen als goed doel van 2019.

“Make a Memory werd door een overgroot deel van de medewerkers voorgedragen als doel om geld voor in te zamelden. We zijn er trots op dat we in een korte periode maar liefst 35 miljoen stappen hebben gezet en zo een donatie aan Stichting Make a Memory hebben kunnen doen. Hiermee hebben we een kleine bijdrage kunnen leveren aan het bieden van troost door het maken van een blijvende herinnering”, zegt Ernesto de Miranda, HR directeur bij Graydon.

“We zijn uitermate blij met dit onwijs mooie bedrag van Graydon, een erg mooi gebaar. Ons motto ‘samen maken wij herinneringen mogelijk’ is hier zeker op van toepassing”, aldus Rian van Schaik, oprichter en algemeen manager van Stichting Make a Memory. “We kunnen hier zeker tien ouders mee van dienst zijn.”

Ook de collega’s uit België en het Verenigd Koninkrijk, waar Graydon eveneens actief is, werd deelgenomen aan de stappenchallenge. Gezamenlijk werden er 103 miljoen gezet. In België ging een donatie naar verschillende doelen en in het Verenigd Koninkrijk naar het Teeanage Cancer Trust.

Over Stichting Make a Memory
Stichting Make a Memory fotografeert op verzoek van ouders en via bemiddeling van zorgprofessionals ernstig zieke, terminale en overleden kinderen in de leeftijd van 23 weken (zwangerschap) tot en met zeventien jaar.