Pers
Geschreven door Suzanne van Leeuwen
Posted on 20-05-2020

VendorLink breidt software uit met bedrijfsinformatie Graydon

56 keer gelezen

Amsterdam, 20 mei 2020 – Bedrijfsinformatiespecialist Graydon en VendorLink, aanbieder van leveranciersmanagementsoftware, gaan samenwerken. Vanaf 1 juni wordt de software van VendorLink uitgebreid met bedrijfs- en kredietinformatie van Graydon. Klanten van VendorLink beschikken hierdoor over extra informatie over hun leveranciers, wat hen nog beter inzicht geeft in de financiële positie van die leveranciers en mogelijke risico’s.

“We zijn heel blij met de samenwerking met Graydon”, zegt Roy de Brouwer, CEO bij VendorLink. “Via deze samenwerking krijgen onze klanten een volledig beeld van het risicoprofiel van hun leveranciers. Waar hun leveranciersgegevens in eerste instantie gebaseerd zijn op eigen informatie en ervaringen, wordt daar nu objectieve bedrijfsinformatie aan toegevoegd. Klanten kunnen zo nog gerichter hun leveranciersportfolio binnen VendorLink managen, wat zeker in deze tijd erg belangrijk is.”

Klanten van VendorLink krijgen per leverancier onder meer de beschikking over de belangrijkste Graydon krediet-, UBO- en compliance informatie van een leverancier. Daarnaast worden er notificaties verstuurd wanneer er belangrijke wijzigingen plaatsvinden of scores onder een norm komen. Zo kan er direct actie worden ondernomen om risico’s te beheersen. De samenwerking en mogelijkheden zijn gisteren tijdens een webinar gepresenteerd aan een eerste groep gezamenlijke klanten.

De Graydon informatie komt in eerste instantie beschikbaar voor klanten van VendorLink die al een contract bij Graydon hebben. “Door onze bedrijfsinformatie te integreren in het systeem van VendorLink kunnen onze gezamenlijke klanten nog efficiënter hun leveranciers onderhouden”, licht Roberto Tessaro, senior accountmanager bij Graydon, toe. “Op één centraal punt wordt alle informatie over hun leveranciers samengebracht zodat zij in één oogopslag kunnen zien hoe een leverancier ervoor staat. Niet alleen puur financieel, maar bijvoorbeeld ook de mate waarin een leverancier wordt geraakt door de huidige coronamaatregelen. Deze uitbreiding bewijst hoe je door samenwerking extra waarde kunt creëren voor klanten.”

Over VendorLink

De missie van VendorLink is om leveranciersrelaties inclusief contracten vanuit één veilige online (SaaS) omgeving te managen. Met als doel het verbeteren van leveranciersrelaties en het nemen van verantwoorde inkoopbeslissingen. VendorLink biedt hiervoor slimme en gebruikersvriendelijke oplossingen op gebied van Contract Lifecycle Management, Spend Management, Vendor Rating en de Supplier Portal om online met leveranciers samen te werken.