Wanneer u onder de Wwft valt bent u verplicht Customer Due Diligence onderzoek te doen. Deze uniforme klanttoetsing houdt in dat u onderzoek moet doen of de uiteindelijke belanghebbende betrouwbaar is en geen banden heeft met criminele organisaties.
Volgens de Wwft moet u de UBO identificeren en screenen op integriteitsrisico’s. Hoe vaak u dit moet doen, hangt af van het risico van uw relatie. Op basis van een risicoclassificatie checkt u periodiek en bij transacties alle UBO’s op fraudelijsten, controlelijsten, sanctielijsten, PEP-lijsten en negatieve publiciteit.
Het vinden en checken van UBO’s is tijdrovend en foutgevoelig. Door de Customer Due Diligence oplossing van Graydon automatiseert u dit proces. Met de module ‘screening & monitoring Wwft’ zorgt u voor automatische monitoring op basis van uw risicoclassificatie.
Meer informatie over de Wwft, of bent u benieuwd naar onze andere Risk & Compliance oplossingen? Vul het invulformulier in of neem direct contact met ons op.