Graydon Data Insights Arbeidsbemiddeling 2018

Hoe stond de arbeisbemiddelingsmarkt er het afgelopen jaar voor? En welke kansen en ontwikkelingen zijn er in 2018? Graydon bracht de sector in kaart door data-inzichten te combineren met opinies en ervaringen van bestuurders van arbeidsbemiddelingsorganisaties, kandidaten en opdrachtgevers in Nederland. De inzichten zijn gebundeld in dit rapport.

ABM RAPPORT cover rechthoekig.png
                Download het rapport

Talkshow: arbeidsbemiddeling 2018

Er is in de arbeidsbemiddelingsmarkt vaak discussie over het vinden van een goede balans tussen flex en vast werk. Daarnaast hebben de nieuwe wet- en regelgeving (GDPR) en ontwikkelingen zoals de veranderende rol van een arbeidsbemiddelingsorganisatie de nodige invloed op de arbeidsbemiddelingsmarkt. Hoe kijken experts hier tegen aan? Onder leiding van Ronnie Overgoor gingen zij hierover in gesprek.

Vierkante banner talkshow.png
                Bekijk hier de talkshow

Arbeidsbemiddeling: video's, blogs en infographics

Background5.jpg

[Blog] De toekomstige cyberoorlog om talent: het herprogrammeren van de markt (deel 3)

De economie groeit, met als gevolg een oplopend personeelstekort én een versnelde opkomst van innovatie, automatisering en kunstmatige intelligentie. Hierdoor zal niet alleen de inhoud van ons werk veranderen, ook de markt zal zich verder ontwikkelen. Welke nieuwe verdienmodellen zullen er ontstaan? En wat betekent dit voor de arbeidsmarkt van de toekomst?

> Lees meer

Employment1.jpg

[Blog] De toekomstige cyberoorlog om talent: het herprogrammeren van werk (deel 2)

De huidige arbeidsbemiddelingsmarkt is een echte kandidatenmarkt. Eén op de vier bedrijven heeft inmiddels last van een structureel personeelstekort. Een ommekeer is voorlopig niet in zicht. Hoe kunt u als werkgever een duurzame voorsprong behalen op de concurrentie?

> Lees meer

datadrivenmarketing9.jpg

[Blog] De toekomstige cyberoorlog om talent: het programmeren van de robot (deel 1)

Zullen robots in de toekomst onze banen overnemen? Om te kunnen overleven in een concurrerende markt, zullen bedrijven moeten innoveren. Automatisering heeft dus niet alleen invloed op de economie, maar ook op het takenpakket van veel beroepen, de arbeidsmarkt en de rol van de arbeidsbemiddelaar. 

> Lees meer

Info arbeid.png

[Infographic] Datagedreven matching

De arbeidsmarkt is een krappe markt. Dit brengt gevolgen mee voor zowel opdrachtgevers als kandidaten. Het gebruik van data kan u een voorsprong bieden ten opzichte van concurrenten. Zo zorgt u dat u eerder dan uw concurrenten in gesprek bent met de juiste kandidaten.

> Naar infographic

Data3.jpg

[Blog] Wat betekent GDPR voor arbeidsbemiddelingsorganisaties?

Op 25 mei 2018 is de General Data Protection Regulation (GDPR), ook wel bekend als de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), in werking gegaan. Wat betekent dit voor arbeidsbemiddelingsorganisaties? Wat zijn de te ondernemen stappen?

> Naar blog

Financing8.jpg

[Video] Graydon ontmoet PepsiCo: employer branding 

Employer branding: hoe profileren arbeidsbemiddelaars zich als aantrekkelijke werkgever? Graydon ging in gesprek met PepsiCo.

> Lees meer

 

Leadgen3.jpg

[Video] Graydon ontmoet PepsiCo: de candidate journey

Een uitdaging waar bijna elke arbeidsbemiddelingsorganisatie mee te maken heeft, is het vinden van de juiste kandidaat. 

> Lees meer

datadrivenmarketing9.jpg

[Blog] Arbeidsbemiddelaar: van capaciteitsleverancier naar businesspartner

Hoe kan een arbeidsbemiddelaar zich onderscheiden als kennispartner? En welke kansen biedt data gedreven werken hierbij?

> Lees meer

Employment1.jpg

[Blog] Inspelen op de nieuwe generatie op de arbeidsmarkt

De strijd om jong talent op de arbeidsmarkt is logsgebarsten. Hoe kunnen arbeidsbemiddelingsorganisaties hierop inspelen?

> Lees meer

C286NL_Graydon-Infographic-Staffing.PNG

[Infographic] Ervaringen van kandidaten met arbeidsbemiddelaars

Hoe ervaren kandidaten hun contact met arbeidsbemiddelaars? Wat zijn hun verwachtingen? En wat vinden zij belangrijk aan een baan?

> Naar infographic

datadrivenmarketing2.jpg

[Blog] Competitieve markt vraagt om onderscheidend vermogen uitzendorganisaties

Hoe kunnen uitzendorganisaties zich onderscheiden om gemotiveerde kandidaten aan zich te binden? Hoe kunnen wervings- en selectiebureaus beter kandidaten plaatsen? Wat maakt een werkplek aantrekkelijk?

> Lees meer