Crowdfunding heeft, sinds het ontstaan begin deze eeuw, bewezen dat het kan wedijveren met de ‘’traditionele’’ financieringsbronnen. Het aantal crowdfundingplatformen is de afgelopen jaren explosief gegroeid. Toch zijn er ook zorgen. Waar liggen de kansen en wat zijn de uitdagingen voor crowdfunders?
Het aantal crowdfundingplatformen is de afgelopen jaren explosief gegroeid. Doordat banken, mede door de crisis, steeds minder snel leningen afgeven, wint de crowdfunding markt aan populariteit. Dit heeft geleid tot inmiddels zo’n 100 verschillende crowdfundingplatformen. Toch zijn er ook zorgen. De crowdfundingmarkt staat daarom op een belangrijk kruispunt. Crowdfunding moet het amateuristische imago van zich afschudden en de stap zetten naar een volwassen markt. In ons onderzoek spraken wij met crowdfundingplatformen en namen de toekomst van de markt onder de loep.
Wilt u de uitdagingen op het gebied van concurrentie, reputatie en wetgeving voorblijven? Dan is data een belangrijke factor. Met behulp van Graydon data wordt de slagingskans van projecten beter voorspelbaar voor bestuurders van crowdfundingplatformen. Op basis van concrete data behoeften uit de markt, optimaliseren wij de screening- en scoringsmodellen van crowdfundingplatformen op basis van talloze kenmerken. Zo wordt het succes van projecten voorspelbaar, de slagingskans groter, behalen investeerders meer rendement en krijgen crowdfundingplatformen een nog beter imago.
Een aantal jaren geleden werd voorspeld dat de wereld van de alternatieve financiering booming business zou worden. Crowdfunding is een van die alternatieven. In ons onderzoek spraken wij met een tiental crowdfundingplatformen en namen de toekomst van de markt samen onder de loep.
De crowdfunding markt groeit jaarlijks en transformeert langzaam haar ietwat amateuristische imago naar een volwassen financiële branche. Hoe gaat crowdfunding precies in zijn werk? Welke varianten zijn er? Op de crowdfunding wiki geven wij antwoord op een aantal brandende vragen.
Bij zowel startende ondernemingen als grotere bedrijven neemt het aandeel financieringen uit crowdfunding toe. Toch zijn er ook zorgen. De crowdfundingmarkt staat op een belangrijk kruispunt. Kan crowdfunding het wat amateuristische imago van zich afschudden en de stap zetten naar een volwassen markt?
Investeren en groeien zonder alles bij de bank te moeten lenen? En ook nog uw kredietwaardigheid verbeteren? Dat kan. Crowdfunding kan hier namelijk een oplossing bieden. Crowdfunding wordt meer en meer ingezet door het bedrijfsleven.
Om als bedrijf te kunnen groeien, is het belangrijk te beschikken over de juiste data en inzichten over de markt. Graydon Insights biedt inzicht in een aantal hoofdsectoren, waaronder de Microfinanciering.
Hoe pakt u een crowdfunding campagne aan? Om een zo helder mogelijk beeld te schetsen geven wij in een blog enkele do’s en enkele don’ts voor een effectieve campagne.
De afgelopen jaren heeft technologie het mogelijk gemaakt dat er buiten de traditionele financiële markten nieuwe manieren van financiering beschikbaar zijn gekomen. Een belangrijke vorm hiervan is peer-2-peer lenen, een vorm van direct geld lenen aan andere personen zonder de tussenkomst van banken.