Artikel
Geschreven door Erwin Lima
Posted on 19-11-2013

Hoeveel keer per dag kijkt u op uw mobiel?

38 keer gelezen

Het sociale verkeer anno 2013

Hoeveel keer per dag kijkt u op uw mobiel? In bovenstaande video wordt op volgens mij heel herkenbare wijze het eigenlijk compleet bizarre sociale landschap anno 2013 - ofwel het smartphone-tijdperk - onder de loep genomen. Leeft u nog in het moment? Spreekt u met de persoon die tegenover u staat, of kijkt u stiekem ook met een half oog naar uw android of iphone? Ligt uw smartphone bij het avondeten op tafel, en draait u hem om de vijf minuten om om te kijken of u niets gemist heeft?

Er is zeker wat voor te zeggen om het apparaat dat soms wel aan ons vastgeplakt lijkt te zitten, eens wat vaker thuis te laten of in ieder geval minder vaak uit de slaapstand te halen. Look up, smell the roses. Maar dat is niet het enige punt van dit stuk.

Het grote belang van mobiele marketing

Als dit alles voor u herkenbaar is (vanuit eerste persoons- dan wel tweedepersoons perspectief), begrijpt u waarom mobiele marketing voor bedrijven in deze tijd zo belangrijk is. En dat geldt voor B2B bedrijven net zo zeer als voor B2C.

Dichter bij de klant komen te staan

IBM rapporteerde in hun CEO en CMO onderzoeken voor 2013 dat 88% van de leiders van bedrijven wereldwijd het "dichter bij de klant staan" een topprioriteit vindt. En dat lijkt me heel terecht.

Consumenten van tegenwoordig (wederom: B2B net zozeer als B2C) springen tijdens hun 'customer journey' kriskras over en weer tussen verschillende informatie- en verkoopkanalen. Mobiel wordt daarbij steeds belangrijker. Als u een relatie wilt opbouwen met uw klant, moet u ervoor zorgen dat u daar ook goed vertegenwoordigd bent. Als u wilt weten hoe u uw aanwezigheid op het mobiele platform kunt vormgeven of versterken, leest u dan dit eerdere artikel op het blog van Graydon.

Uw klant leeft met een computer/laptop, televisie en tablet. Maar er is maar één apparaat dat 24 uur per dag onze persoonlijke assistent, entertainment-systeem en window to the World tegelijk kan zijn. Hoeveel dichterbij uw klant kunt u komen dan in het apparaat dat hij of zij altijd in de broekzak heeft zitten?